Sterke resultaten en nieuwe stappen in klantentevredenheid

In 2024 ontvingen we 235 Net Promoter Score (NPS)-beoordelingen van eigenaars, met een gemiddelde score van…

Lees meer

Pensioenplanning: Hoe begint u ?

Pensioenplanning is essentieel om een comfortabele en veilige pensioenleeftijd te garanderen. Hoewel elke Belg recht heeft…

Lees meer

PRESS RELEASE: Een nieuw groeitraject voor Unibricks

Thomas Lecluse en Jonathan Debucquoy verwerven controle over de Unibricks groep.

Lees meer

Het Nieuwsblad publiceerde gisteren (27/8) een interessant artikel over de voor- en nadelen van investeren in hotelvastgoed.

Gisteren verscheen in Het Nieuwsblad een interessant artikel over de voor- en nadelen van investeren in…

Lees meer
Realistisch rendement vastgoed

Ontdek het potentieel van jouw vastgoed: hoe kan ik mijn rendement optimaal berekenen?

Is het simpelweg delen van huuropbrengsten door de aankoopprijs voldoende om het rendement van uw vastgoedinvestering…

Lees meer

Internship Project Management: de ervaring van Réginald Debuysscher

Unibricks is op zoek naar een gemotiveerde stagiair om de grondaankoop bij Unibricks verder te ontwikkelen….

Lees meer

Young Graduate Traineeship: Een vliegende start voor Céline Vandenberghe bij Unibricks

Het Young Graduate Traineeship bij Unibricks biedt jonge professionals de unieke kans om hun carrière met…

Lees meer
vastgoedveranderingen in 2024

Vastgoedveranderingen in 2024: Wat betekent het voor jou?

Het nieuwe jaar brengt niet alleen frisse energie, maar ook een aantal opvallende veranderingen in de…

Lees meer

Warmtenet Harelbeke – Kuurne

Wat is een warmtenet? Een warmtenet is een ondergronds netwerk van buizen die een warmtebron verbindt…

Lees meer

Soorten warmtebronnen

Er zijn drie soorten warmtebronnen waar een warmtenet op kan worden aangesloten:

Restwarmte van industrie of afvalverbrandingsinstallaties

Harelbeke en Kuurne zijn aangesloten op een warmtenet die verbonden is met de verbrandingsinstallatie van Imog. Hier kunnen we dus inderdaad spreken van een duurzame warmtebron.

Aardwarmte (geothermie) of bodemwarmte

Het woord zegt het zelf. Aardwarmte en bodemwarmte is warmte die uit de aarde/bodem gewonnen wordt. Op een diepte van twee tot drie kilometer zit warm water van 70°C tot 100°C dat perfect kan gebruikt worden voor verwarming. Omwille van de diepte wordt in dit geval gesproken over aardwarmte. Bodemwarmte zit minder diep, minder warm en omdat het beter bereikbaar is, ook minder duur.

Biomassa

Ook hier hoef je niet ver te zoeken om de betekenis te achterhalen. Massa of materiaal van biologische aard. Dit kan dus zowel van dierlijk als plantaardig materiaal zijn. Denk aan hout, mest, suikerriet, mais, koolzaadolie, palmolie, en dierlijke vetten. Materiaal dat door geologische processen is getransformeerd, zoals steenkool of aardgas, valt hier NIET onder.

Wie zal worden aangesloten op het warmtenet in Harelbeke en Kuurne?

Het is een behoorlijk rijtje aan gebouwen die zullen kunnen profiteren van deze duurzame bron van warmte. Gemeente- en stadsgebouwen, scholen, maar ook particulieren in appartementsgebouwen en bepaalde woonparken zijn al aangesloten of zullen worden aangesloten. Ook de pensioenflats van Nestia d’Or zullen worden verwarmd door middel van het warmtenet.

De voordelen van een warmtenet

  • Duurzaam alternatief voor aardgas.
  • Veiliger dan aardgas. Omdat er geen CV-ketel nodig is, verdwijnt ook het risico op een koolstofmonoxidevergiftiging.
  • Eenvoudig aan te sluiten op bestaande warmte installaties.
  • Schaalvoordeel: Een warmtenet vraagt weliswaar om een grotere investeringskost, maar die kan je verdelen over een grote groep eindgebruikers. Bovendien vallen de onderhoudskosten van CV-ketel weg.

Lees hier meer informatie over het warmtenet in Harelbeke en Kuurne.

Pensioenflats

📍 Regio Kortrijk

  • Gegarandeerde huurinkomsten voor 20 jaar!
  • 10.164 € gemiddelde jaarlijkse opbrengst
  • Volledige beheerservice

Vanaf 260 000€

 

Lees JE IN

Uit de feedback blijkt dat 76 klanten hun mening deelden over de service vóór en tijdens de oplevering, terwijl 159 klanten de communicatie na oplevering beoordeelden. Interessant is dat beide groepen vergelijkbare scores gaven: gemiddeld 8,12 voor de periode tot en met de oplevering en 8,03 voor de nazorg. Daarnaast scoorde de dienstverlening van onze vastgoedadviseurs zeer hoog, met een gemiddelde van 8,44 op 10 uit 35 beoordelingen. Met name de investeerders van het project Radisson Residences waren zeer enthousiast over hun adviseur.

Deze cijfers bevestigen dat zowel onze adviserende als ondersteunende rollen sterk gewaardeerd worden door eigenaars. De resultaten tonen bovendien aan dat er geen significante verschillen zijn in tevredenheid tussen Nederlandstalige en Franstalige klanten, wat de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze service onderstreept.

De consistente score na oplevering benadrukt het belang van een persoonlijke aanpak. Met name de inzet en expertise van onze Customer Satisfaction & Success Manager  worden door eigenaars zeer gewaardeerd. Dit toont aan dat goede communicatie en proactieve ondersteuning een sleutelrol spelen in het creëren van tevredenheid, zelfs na de oplevering van een project.

Hoewel een gemiddelde score van 8,16 op 10 een resultaat is om trots op te zijn, blijven we streven naar perfectie. Uit een diepgaande analyse van de beoordelingen blijkt dat eigenaars in de laatste fasen van een project graag nauwer betrokken worden. Dit zien we niet alleen terug in hun feedback, maar ook in een lichte daling van de tevredenheidscores doorheen de verschillende fasen. Daarom zetten we in 2025 extra in op proactieve communicatie, een intensievere begeleiding tijdens de laatste projectfasen en een snellere afhandeling van openstaande punten na oplevering.

Klanten feedback blijft een belangrijke motor achter onze verbeteringen. De input van 2024 heeft al veel waardevolle inzichten opgeleverd, en 2025 biedt ons de kans om nieuwe standaarden te zetten in klantenservice. Ons doel blijft om eigenaars het vertrouwen te geven dat hun investering in goede handen is.

Heeft u zelf opmerkingen of suggesties? Wij horen graag van u!